Forum LARP Organized Crime Strona Główna LARP Organized Crime
forum dla graczy LARPa OC
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co nowego w mechance
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum LARP Organized Crime Strona Główna -> Zrzędzenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LARPOC
Administrator



Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 11:14, 05 Gru 2006    Temat postu: Co nowego w mechance

Tu obgadujemy nowe pomysly MGkow (otrzymane od graczy :p ) umieszczone tu: http://www.larpoc.fora.pl/viewtopic.php?t=21

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aharon
Mademan



Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 11:41, 05 Gru 2006    Temat postu:

Cytat:
Legalne interesy przynosza staly dochod w wysokosci 5% inwestycji tygodniowo. Generuja tez wplyw. Za kazde 200$ inwestycji interes generuje tyle wplywu ile wynosi wplyw dziel;nicy w ktorej sie znajduje. Interes musi byc zarzadzany, ale nie prowadzony! Jezeli zarzadzajaca nim osoba ma biznesmen to dostaje dodatkowe poz umiejetnosci % dochodu (Czyli z biznesmenem na 2 lokal produkuje 7% kosztow inwestycyjnych tygodniowo dochodu)


Do sklaryfikowania:
- zajmowanie miejsca w dzielnicy (rozumiem, że tak)
- minimalna/maksymalna inwestycja (pierwsze ważne jeśli zajmują miejsce)
- możliwość 'uszkodzenia' przez konkurencję (rozumiem, że jak każdy lokal)

Wychodzą nieopłacalnie w stosunku do nielegalnych biznesów (max. 8% stopy zwrotu w stosunku do 25-50% zwrotu lokali nielegalnych) ale nas akurat fabularnie satysfakcjonuje Smile

Cytat:
Kazde podbicie dodaje dodatkowa kostke dochodu, lub dodatkowy 1% dochodu.


Nieopłacalne ekonomicznie (3 wpływu -> ~10$), ale ładne fabularnie. Też mi pasuje Smile


----
Co do nowych umiejętności - sugerowałbym umieścić zasadę, które umiejętności (np. Brutalny, Strzelec, Snajper, Zabójczy) można wymienić na nową umiejętność bojową, jeśli komuś by nagle zamachy bombowe bardziej podchodziły do koncepcji postaci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Martin
Mademan



Dołączył: 23 Lis 2006
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Sycylia

PostWysłany: Wto 11:45, 05 Gru 2006    Temat postu:

ten bobiarz o przykra sprawa Razz

jesli jakas szanowna rodzina nie straci czlonka w trakcie gry, nie bedzie miala takiego speca .. poza tym mysle ze to powinien byc skill NPC only, niech znajdzie sie pionek, mademan, za ladne pieniadze i dziala pod obstawa Smile

no i boje sie ze dajac graczom petarde wielu pomysli gdzie ja podlozyc, a nie czy jest potrzebna Smile ale to czas pokaze, takie jest moje zdanie Smile

ps. fajnie ze pojawia sie legal biznes Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginny
Mademan



Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 11:50, 05 Gru 2006    Temat postu:

Bombiarz - pomysł dobry, chociaż gracze którzy tworzyli wczesniej postacie są tu do tyłu - ale to dotyczy każdej nowej umiejętności. Umiejętność fajna - Irlandia ma tu tradycje;)
Tutaj tylko trzeba zachować umiar. Dyskusja o podkładaniu ładunków pojawiła się na nowo po akcji w szpitalu i w ramach pomysłów na usuwanie innych postaci. Większosc ludzi przyzwyczajona jest do prasowej propagandy skuteczności zamachów IRA w latach 70-90. W rzeczywistości duża część zamachów - zwłaszcza we wcześniejszych latach była umiarkowaniu skuteczna a jesli były już ofiary to raczej ranne niż martwe. To jeszcze nie czasy sprytnych pułapek Teda Kaczyńskiego. Bomby w paczkach częsciej były podrzucane nie wysyłane pocztą - lubiły wybuchać w niewłasciwym momencie. Również podczas konstrukcji. Więc co ta umiejętność właściwie ma dawać? Umiejętność konstrukcji? Podkładanie? Rozpozananie - np: jesli ktoś ma tę umiejętność większa szansa, że zauważy że te kosze na śmieci stoją tak jakby on właśnie je ustawił?

Co do zamiany umiejętności... niby ok, ale są ludzie którzy nie brali żadnej bojowej umiejętnosci bo nie pasowały im klimatem - a bombiarza może by wzięli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
David
Mademan



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 13:13, 05 Gru 2006    Temat postu:

Przede wszystkim proponuję by umiejętność Bombiarz nie dawała dodatkową kostkę a dopiero co umożliwiała zabawy z ładunkami wybuchowymi bez zbędnego zagrożenia dla własnego życia.
Czyniłoby to bomby wystarczający skrajnym środkiem perswazji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bothari
Administrator



Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 13:22, 05 Gru 2006    Temat postu:

Ale osoby ktore juz maja postacie maja i PDki. Pierwszy poziom umiejetnosci kosztuje tylko 3 PD, nie widze tu problemu. Do tego mozecie zalozyc, ze po kazdym LARPie dostaniecie minimum po 2 PDki. , czyli mozna wziasc bombiarza na kreske Smile. A jezeli ktos nie przychodzi na LARPy, to sam jest sobie winien :p

Bombiarz dostawal by kostke przy aktach podkladania, wykrywania i budowania ladunkow.

Interesy legalne nie zajmuja miejsca. Max inwestycja proponuje 400$. Brak minimum, ale przy mniej niz 50$ nie produkuje wplywu. Specjalnie sa nieekonomiczne.

Wprowadzam tez kilka poprawek kosmetycznych i jeszcze kilka opcji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Finnegan O'Malley
Mademan



Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ireland/Little Dublin

PostWysłany: Wto 13:54, 05 Gru 2006    Temat postu:

Może niech do wyboru (przy deklaracji wysadzania) zmniejsza czas wysadzenia lokalu w powietrze, albo dodaje kostkę...
Bo rozumiem, że nie mówimy o: superprecyzyjnym wymierzaniu czasu detonacji w rodzaju "...i kiedy ich boss bedzie wychodził z toalety o 11.47, oczywiście biorąc poprawkę na rożnice czasu między Wschodnim a Zachodnim Wybrzeżem..." Zapalniki czasowe to wtedy raczej ostro zawodne były i zamach na człowieka raczej odpada. Samochodu bosa raczej sie pilnuje, jada w znajomych restauracjach, trzebaby cały kwartał w powietrze wysadzić... Mr. Green A wybuch bomby wniesionej w torbie i ustawionej na podłodze to dębowa noga od stołu potrafiła złagodzić, jak wyszło w zamachu na pana Adolfa. A przecież wtedy zdecydowanie lepsze ładunki były.

Co do legalnych biznesów, to niech miejsce zajmują, i tak jest go od diabła w dzielnicach. A wtedy to może jeszcze sie targi i walki o działki budowlane rozpoczną, jak miejsca zacznie brakować... Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Finnegan O'Malley dnia Wto 14:03, 05 Gru 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ginny
Mademan



Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 14:03, 05 Gru 2006    Temat postu:

Bothari napisał:
Ale osoby ktore juz maja postacie maja i PDki. Pierwszy poziom umiejetnosci kosztuje tylko 3 PD, nie widze tu problemu. Do tego mozecie zalozyc, ze po kazdym LARPie dostaniecie minimum po 2 PDki. , czyli mozna wziasc bombiarza na kreske Smile. A jezeli ktos nie przychodzi na LARPy, to sam jest sobie winien :p

Bombiarz dostawal by kostke przy aktach podkladania, wykrywania i budowania ladunkow.


Masz rację, nie pomyślałam o tym;)

Byłabym jednak za tym abyście dokładnie wyjaśnili metodę działania ładunków, sposobów podkładania i ich siłę - najlepiej zanim dopuścicie umiejętność do gry.

Trochę boję się kolejnej fali rozważań - jaki materiał wybuchowy ma jaką siłę rażenia, czy istniałaby realna szansa na to, że ładunek wybuchnie akurat wtedy kiedy powinien... Obawiam się, że sama bym się w taką dyskusję włączyła. Bo o ile dyskutowanie o tym ile kto ma wpływu, pieniędzy i jakie są tego efekty może jeszcze odbywać się w normalnej atmosferze. Jeśli poginą kolejne postacie może być gorzej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bothari
Administrator



Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 14:07, 05 Gru 2006    Temat postu:

Zamachy beda malo skuteczne na ludzi, bardziej na lokale. Ujawniac nie bedziemy. Beda mialy duze reperkusje polityczno/spoleczne (wysadzenie lokalu z klientami w srodku, to jednak co innego niz strzelanina w ktorej mafie wyzynaja sie nawzajem. Trucizny z kolei beda duzo trudniejsze do zaaplikowania niz kulka w leb.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
David
Mademan



Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 14:27, 05 Gru 2006    Temat postu:

Kwestia psów -> Trzeba nimi zarządzać? Czy to tylko kwestia fortyfikowania się?
I nie sądzę by była potrzebna dodatkowa akcja "Włam(wytrucie psów)" bo psy mają po prostu podnieść stopień trudności włamu?

Kwestia reklamy a legalnych interesów -> Nieważne jak nieudolna reklama, wątpię by 20 wpływu podniosło dochody tylko o 3%. Zwłaszcza, że przejęcie całej dzielnicy to tylko ułamek ww. inwestycji Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 14:34, 05 Gru 2006    Temat postu:

Z bombiarzem w takiej formie jak teraz proponujesz nie zgadzam sie. Nie widze powodu dla ktorego mafie ktore stracily ludzi/zyskaly nowych maja miec lepiej (bo moga miec Bombiarza 3).

Trucicielstwo i zamachy bombowe przy udzieleniu tak olbrzymiej ilosci informacji mi sie nie podobaja. Chodzi o ilosc informacji.

Poprosze wiecej informacji o psach.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aharon
Mademan



Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 14:35, 05 Gru 2006    Temat postu:

Powyzsze jest moje. Zapomnialem ze nie wylaczono tu opcji pisania bez logowania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Finnegan O'Malley
Mademan



Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ireland/Little Dublin

PostWysłany: Wto 14:37, 05 Gru 2006    Temat postu:

Uważam że z psami to mnożenie zasad. W bogatszych dzielnicach szansa wykrycia przez policję jest wieksza, wlaśnie min. dla tego, że w tamtejszych posesji i rezydencji z bazy pilnują stróże, psy itd. którzy mogą ją odpowiednio wcześniej zaalarmować. Do dodatkowej ochrony są pionki i akcja "Ochrona" na dzielnicę lub obiekt. A to czy któryś z pilnujących ma dodatkowo psa, to juz czysto fabularny klimacik. Nie komplikujmy rozgrywki, bo MG sie pogubią i rozliczenie bedzie trwalo z miesiąc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
James Willcott
Mademan



Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: USA

PostWysłany: Wto 14:53, 05 Gru 2006    Temat postu:

Osobom, które grają już na LARPie a chciałyby być Bombiarzami/Trucicielami zawsze możnaby zaproponować zamianę innej umiejętności poziomowanej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Finnegan O'Malley
Mademan



Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ireland/Little Dublin

PostWysłany: Wto 15:06, 05 Gru 2006    Temat postu:

Moze i tak, ale może doprowadzic to do sytuacji, w ktorej "jak na poczatku było kiepsko z kasą, to "Panienka" sie przydawała, a teraz Truciciel bedzie lepszy". Nie wiem, czy wprowadzanie nowych umiejetności to taki dobry pomysł. Trzeba je bardzo uwaznie balansować. W sumie daje to głownie dwie opcje: zakładając, że konstrukcja czy podłożenie bomby to Łeb (w niektorych wypadkach Jaja lub Oczka), to Bombiarza weźmie albo osoba z duzym Łbem (żeby być megabombiarzem) albo taka, której wysoki łeb nie jest potrzebny ale chciałaby sobie od czasu do czasu cos wysadzić (przy tworzeniu nowej postaci ciut nieopłacalne, bo Łeb sie częściej przydaje a koszt taki sam, różnica dopiero przy podnoszeniu cechy/umiejętności z expów). Pomysł ciekawy, ale myslę, że nalezy uważać z nowymi skillami. Komplikacji mechaniki mówimy stanowcze: Nie! Mr. Green

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum LARP Organized Crime Strona Główna -> Zrzędzenie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 1 z 6

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin